OBS! OBS! BLOGGEN HAR FLYTTAT

OBS! OBS! BLOGGEN HAR FLYTTAT
Klicka på bilen så kommer du till min nya blogg för fortsättning. TITT IN

Välkommen!

En blogg om pyssel, virkning, dekorering, inredning, symaskinssyning mm mm. Titta gärna in och se vad jag hittar på :)

onsdag 19 september 2012

Morgonbak

Nu är det förstås frukostbröd vi talar om o inget censurerat ;) Gick upp tidigt i morse o skulle baka bröd var tanken. Tar fram alla grejor som behövs o smälter smör o har i mjölk. Sen tar det stopp: "Var är jästen?" Jag var helt säker på att jag köpt jäst. Nehepp, tänkte jag, då får det bli scones med bakpulver då. Sagt o gjort. Medans sconesen gräddas kan jag inte släppa tanken på jästen "Visst sjutton köpte jag jäst". Rotar i kylen igen...aha....där är jästen. Den låg inte i dörren som den brukar därför hittade jag den inte. Nåja, bara baka en gång till så det blir som jag hade tänkt från början (så jäkla envis man är). Det blev en sen frukost men vad gör det när man är ledig. Ha det gott alla, nu tar jag en promenad. Kramar till everybody.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tack för besöket. Välkommen åter!